VENNEROMMET

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Latest topics

» Ligg inn vister her
Jippi!! EmptySøn 26 Sep - 20:14 by Admin

» Velkommen....
Jippi!! EmptyLør 25 Sep - 0:14 by Admin

» Ta "lappen"
Jippi!! EmptyTor 23 Sep - 0:50 by Amy

» Historie lek..
Jippi!! EmptyOns 22 Sep - 21:39 by Amy

» Da har en ny bil (gammel som fa..) parkert på tunet!
Jippi!! EmptyOns 22 Sep - 21:22 by Amy

Hvem er i Forumene?

Det er 3 brukere i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 3 Gjester

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 21 den Fre 22 Aug - 19:38


3 posters

    Jippi!!

    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Jippi!! Empty Jippi!!

    Poste by Virvar Tir 4 Aug - 22:24

    Da var det gjort!! Ny pc i huset her Very Happy
    Har tilbragt dagen hos ei venninne som har en mann som KAN data!!! Uten han hadde jeg ikke hatt data i det hele tatt, han har hjulpet meg masse med den forrige datamaskinen - en stasjonær maskin - og nå har han altså hjulpet meg med å få i gang denne nye som jeg kjøpte igår!!!

    Det er en hp bærbar pc.... og det er noe å sette seg inn i, og noe går greit siden jeg ikke er få fullstendig på bærtur nå som jeg har vært tidligere... men jeg har jo nettopp fått den inn i huset og har ikke fått testet alt riktig enda, men det går seg vel til etterhvert...
    Det som er mest uvant er "musa", nå sitter jeg jo med pekefingeren og flytter pilen hit og dit og roter noe alldeles forferdelig!!!! Men mannen til venninnen min foreslo at jeg eventuelt kjøpte en trådløs mus - logitec - eller noe i den duren, som jeg vurderer å gjøre... men det går jo en del på dette med hva man er vant til - så klart!!
    Er iallefall strålende fornøyd med at jeg har fått oppfylt ønsket mitt om en bærbar pc, det tok noen år før jeg fikk råd til å kjøpe denne, men nå er den i hus cheers
    Vibeke
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 171
    Age : 53
    Bosted : Nordland
    Points : 129
    Registration date : 22.11.2008

    Jippi!! Empty Re: Jippi!!

    Poste by Vibeke Ons 5 Aug - 11:13

    Gratulerer så masse med ny PC Virvar. cheers
    Du kommer nok til å få masse glede av denne. Å ha en PC som virker som den skal er et "være eller ikke være" på nettet for min del.
    Anbefaler deg å kjøpe en mus til PCn ja. Jeg er heller ikke komfortabel med den "plata" på de bærbare, så jeg har og så invistert i mus til begge mine bærbare. (har en 17" hjemme og en 12" som jeg har med på reiser). Logintech har de beste synes jeg og med trådløs får du en ledning mindre...
    Du får kose deg videre i sommerværet og så håper jeg vi ser mer av deg utover nå. flower
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Jippi!! Empty Re: Jippi!!

    Poste by Virvar Ons 5 Aug - 16:08

    Vibeke skrev:Gratulerer så masse med ny PC Virvar. cheers
    Du kommer nok til å få masse glede av denne. Å ha en PC som virker som den skal er et "være eller ikke være" på nettet for min del.
    Anbefaler deg å kjøpe en mus til PCn ja. Jeg er heller ikke komfortabel med den "plata" på de bærbare, så jeg har og så invistert i mus til begge mine bærbare. (har en 17" hjemme og en 12" som jeg har med på reiser). Logintech har de beste synes jeg og med trådløs får du en ledning mindre...
    Du får kose deg videre i sommerværet og så håper jeg vi ser mer av deg utover nå. flower


    Takker så meget Vibeke! Den stasjonære jeg hadde var så utrolig treig, brukte mellom 5 og 10 minutter på å starte den opp, denne kan jeg starte opp og sitte og vente til jeg kommer på nett, noe som kanskje tar hele 2-3 minutter!! Det er jo som om å være i himmelriket dette her Very Happy
    Men jeg er vant til xp, og nå har jeg vista, så noen forskjeller er det visstnok...
    Mannen til venninnen min har også lagt inn et program som gjør at han kan sitte hjemme hos seg selv og hjelpe meg med mine problemer på data`n mens jeg her hjemme hos meg selv! Er jo unødvendig at jeg - eller han - skal kjøre til hverandre for å få hjelp med noe som kanskje bare krever noen få tastetrykk!! Jeg føler jo at jeg kjenner ham og jeg vet at jeg stoler på hva han sier og gjør nå det gjelder data ting!! Han er min "dataguru" Laughing

    Men jeg har nok en del ting å finne ut av, men håper det skal gå sånn nogenlunde smertefritt!!

    Og en trådløs mus skal bli innkjøpt forhåpentligvis i løpet av den nærmeste fremtid!!
    Amy
    Amy
    Admin
    Admin


    Female
    Antall Innlegg : 234
    Age : 48
    Bosted : Bergen
    Points : 211
    Registration date : 23.11.2008

    Jippi!! Empty Re: Jippi!!

    Poste by Amy Tor 6 Aug - 16:51

    Gleder meg på dine vegne Virvar I love you og hvertfall til og se mer til deg på nett Wink
    Skjønner godt at du er happy for ny data om den gammle ikke var så bra lengre. Selv sliter jeg med min stasjonære fortiden da det er no galt med skjermkorte, (kanskje det må nytt til før jeg kan bruke den igjen). Så for tiden er jeg på nett med en gammmel bærbar som funker greit foreløpig.
    Og Virvar er det noe du lurer på er det bare og sende en mail vet du blomst Lykke til med ny data!
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Jippi!! Empty Re: Jippi!!

    Poste by Virvar Søn 9 Aug - 14:54

    Amy skrev:Gleder meg på dine vegne Virvar I love you og hvertfall til og se mer til deg på nett Wink
    Skjønner godt at du er happy for ny data om den gammle ikke var så bra lengre. Selv sliter jeg med min stasjonære fortiden da det er no galt med skjermkorte, (kanskje det må nytt til før jeg kan bruke den igjen). Så for tiden er jeg på nett med en gammmel bærbar som funker greit foreløpig.
    Og Virvar er det noe du lurer på er det bare og sende en mail vet du blomst Lykke til med ny data!


    Takker for det Amy Very Happy

    Har nettopp sittet i telefonen med min "dataguru" pga at windows defender slo seg av... det ordnet seg greit, men like etterpå så kom ikonet med windows defender opp igjen og den hadde på nytt slått seg av.. men da visste jeg at det ikke var vanskelig å sette den på igjen! Så da lot jeg være å kontakte mannen til venninnen min igjen... er ergelig å måtte ringe gang på gang Sad Mad Men må innrømme at jeg blir ekstra forsiktig når det gjelder ting som har med sikkerheten å gjøre... Bedre å ikke ta noen sjanser er det jeg tenker da...

    Fikk også hjelp til å aktiverer office programmet som jeg også har kjøpt. Takk og lov for at jeg ikke begynte å rote med det selv, for det var mer komplisert enn hva jeg opprinnelig trodde Shocked
    Noen ganger forstår jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig med data... Og skulle ønske jeg var mer datakyndig enn jeg er!! Håper iallefall at det ikke skjer noe mer med det første, og at alt går på skinner en god stund videre... Er ikke gøy å måtte ringe om hjelp hele tiden Sad

    Puh...

    Sponsored content


    Jippi!! Empty Re: Jippi!!

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Fre 17 Mai - 4:53