VENNEROMMET

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Latest topics

» Ligg inn vister her
Skjermkortet var utenfor funksjon.. EmptySøn 26 Sep - 20:14 by Admin

» Velkommen....
Skjermkortet var utenfor funksjon.. EmptyLør 25 Sep - 0:14 by Admin

» Ta "lappen"
Skjermkortet var utenfor funksjon.. EmptyTor 23 Sep - 0:50 by Amy

» Historie lek..
Skjermkortet var utenfor funksjon.. EmptyOns 22 Sep - 21:39 by Amy

» Da har en ny bil (gammel som fa..) parkert på tunet!
Skjermkortet var utenfor funksjon.. EmptyOns 22 Sep - 21:22 by Amy

Hvem er i Forumene?

Det er 5 brukere i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 5 Gjester

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 21 den Fre 22 Aug - 19:38


3 posters

    Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Amy
    Amy
    Admin
    Admin


    Female
    Antall Innlegg : 234
    Age : 48
    Bosted : Bergen
    Points : 211
    Registration date : 23.11.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Amy Tir 11 Aug - 19:02

    Men nå dere etter at vi har åpna maskinen og støvsuget for STØV og tatt ut og satt inn igjen skjermkortet, så virker skjermen helt som den skal igjen! cheers
    ME LIKE YESSSSSSSSS Skjermkortet var utenfor funksjon.. 452236
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Virvar Tir 11 Aug - 21:21

    Skjermkort sier meg ingenting... egentlig skjønner jeg ikke stort av data og hvordan det fungerer: MEN: fint at skjermen din fungerer bra igjen da Amy og at det ikke kostet stort og få fikset det.. Noe jeg regner med at det ikke gjordet!
    Siden jeg selv har ny pc, skjønner jeg hvor viktig det er med en pc som fungerer... min gamle - puh, den var ikke god på slutten selvom den fungerte - om enn noe treigt!
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Gjest Ons 12 Aug - 9:52

    Hei Amy!

    Det hender at det irrer på kontaktpunktene vet du, og da blir det så enkelt som å ta ut og sette inn igjen...

    Det er en bakdel med løse deler, men samtidig er det en fordel også, for da kan man bytte bare skjermkortet om det skulle gå i stykker, for det er litt dyrere å bytte hovedkortet...

    Det er absolutt å anbefale å støvsuge inn stasjonære pcer innimellom, for støv kan faktisk kortslutte kretsene på et elektronisk kort...

    Du får ikke rørt noe inni pcen på en bærbar pc, Virvar - det er bare på stasjonære pcer du kan bytte ut enkelte komponenter...

    Hilen Trieger...
    Amy
    Amy
    Admin
    Admin


    Female
    Antall Innlegg : 234
    Age : 48
    Bosted : Bergen
    Points : 211
    Registration date : 23.11.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Amy Ons 12 Aug - 23:39

    Trieger skrev:Hei Amy!

    Det hender at det irrer på kontaktpunktene vet du, og da blir det så enkelt som å ta ut og sette inn igjen...

    Det er en bakdel med løse deler, men samtidig er det en fordel også, for da kan man bytte bare skjermkortet om det skulle gå i stykker, for det er litt dyrere å bytte hovedkortet...

    Det er absolutt å anbefale å støvsuge inn stasjonære pcer innimellom, for støv kan faktisk kortslutte kretsene på et elektronisk kort...

    Du får ikke rørt noe inni pcen på en bærbar pc, Virvar - det er bare på stasjonære pcer du kan bytte ut enkelte komponenter...

    Hilen Trieger...


    Ja sant som du sier Trieger, har en støvsuging inni dataen ca 2 ganger i året her.
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Virvar Fre 14 Aug - 19:01

    Du får ikke rørt noe inni pcen på en bærbar pc, Virvar - det er bare på stasjonære pcer du kan bytte ut enkelte komponenter...

    Hilen Trieger...[/quote]

    Takk for den opplysningen Trieger!!! Nå er jeg så lite datakyndig at det er noe som neppe ville ha kommet opp for min del, men samtidig setter jeg pris på slike småting som kan være nyttige å vite!! Har hørt om støvsuging på stasjonære, og har vel hatt en liten mistanke om at det kunne gjelde bærbare også.. men støvsuging er kanskje noe man kan gjøre på en bærbar, om enn ikke bytte komponenter??

    Kommer nok ikke til å gjøre så fryktelig mye uten å snakke med mannen til venninnen min før jeg gjør noe, livende redd for å gjøre noe galt!!

    Virvar
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Gjest Lør 15 Aug - 5:17


    Hei Virvar!

    Det eneste man kan gjøre for å gjøre reint inni en bærbar pc, det er og ta ut vifta, og det bør man være teknikker for å gjøre...

    Man bør ha det støvfritt rundt den bærbare pcen, og ellers behøver man ikke tenke på rengjøring inni en bærbar pc...

    Man kan skifte både harddisk og batteri på en bærbar, og det kan alle gjøre, men man kan skifte alt som er i en stasjonær pc..

    Hilsen Trieger...
    Vibeke
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 171
    Age : 53
    Bosted : Nordland
    Points : 129
    Registration date : 22.11.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Vibeke Søn 16 Aug - 1:38

    Tror ikke jeg ville tatt sjansen på verken støvsuging eller å røre noe som helst inni bærbar eller stasjonær for den saks skyld..... Da tar jeg den heller med til butikken og overlater det til de som kan sånnt....
    Men er enig med Trieger i at det er viktig å holde alt utenfor PCn så rent som mulig.
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Virvar Søn 16 Aug - 18:46

    Vibeke skrev:Tror ikke jeg ville tatt sjansen på verken støvsuging eller å røre noe som helst inni bærbar eller stasjonær for den saks skyld..... Da tar jeg den heller med til butikken og overlater det til de som kan sånnt....
    Men er enig med Trieger i at det er viktig å holde alt utenfor PCn så rent som mulig.

    Jeg tror jeg er enig meg deg jeg Vibeke, gjør minst mulig med pc`er generelt, redd for å gjøre noe galt, er alt annet en datakyndig - som nevnt før Embarassed

    Sponsored content


    Skjermkortet var utenfor funksjon.. Empty Re: Skjermkortet var utenfor funksjon..

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Tor 2 Mai - 5:26