VENNEROMMET

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Latest topics

» Ligg inn vister her
Gule pærer er anskaffet, endelig! EmptySøn 26 Sep - 20:14 by Admin

» Velkommen....
Gule pærer er anskaffet, endelig! EmptyLør 25 Sep - 0:14 by Admin

» Ta "lappen"
Gule pærer er anskaffet, endelig! EmptyTor 23 Sep - 0:50 by Amy

» Historie lek..
Gule pærer er anskaffet, endelig! EmptyOns 22 Sep - 21:39 by Amy

» Da har en ny bil (gammel som fa..) parkert på tunet!
Gule pærer er anskaffet, endelig! EmptyOns 22 Sep - 21:22 by Amy

Hvem er i Forumene?

Det er 4 brukere i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 4 Gjester

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 21 den Fre 22 Aug - 19:38


2 posters

    Gule pærer er anskaffet, endelig!

    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Tor 15 Jan - 21:38

    Har lenge trålet nettet og butikker etter gule pærer til bilen uten å ha hatt det helt store hellet, men nå klarte jeg endelig å fiske frem noen som faktisk ikke var kostbare heller. Derfor er jeg en lykkelig mann denne kveld og gleder meg til å få de montert i morgen under dagslyset. Ja hvorfor akkurat gule pærer er det vel sikkert noen som spør seg...., jo fordi jeg synes dette kler bilen jeg har mye bedre enn disse kjedelige hvite som alle (nesten) har, og det er jo ikke noe galt med å skille seg litt ut.
    Vibeke
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 171
    Age : 53
    Bosted : Nordland
    Points : 129
    Registration date : 22.11.2008

    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Vibeke Søn 18 Jan - 0:51

    Ahh.. endelig noen som deler min oppfatning om at gule pærer på biler er det beste. Dette grunnet at de er mye mer behagelig å se på når du møter de ei mørk natt..... Disse hvite lysa som er på bilene nå blender deg jo skikkelig.... Gule pærer er anskaffet, endelig! 626773
    Så hipp og mange hurra for bluesea som viser seg å være mer fornuftig enn han ofte gjør uttrykk for..... Wink

    ......tullerbareher..... bluesea er fornuftig nesten alltid...... Gule pærer er anskaffet, endelig! 444228
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Søn 18 Jan - 2:57

    Er det ikke slik at det bak enhver form for spøk er et fnugg av alvor........ :twisted:

    Neida jeg har en lang lunte og tåler nå endel før jeg kryper og gjemmer meg for evig og alltid Vibeke. Ja jeg er enig med deg i dine uttalelser og har lenge hatt denne oppfattning. Nå har jeg i tillegg til delte meninger med deg en tanke om at dette er veldig mye penere også da det er noe sjarmerende med en bil som har gule øyne.

    De første pærene denne karen i butikken skulle selge meg skulle han faktisk ikke ha mindre enn 496,50.- for to pærer. Jeg spurte rett ut om mannen ikke var riktig mellom ørne og om han ikke kødda skikkelig med meg nå? Neida han var helt seriøs og jeg sa klart ifra at til den prisen burde jeg helt klart få med nye lykter til bilen også så jeg kunne bytte ut de i samme slengen.
    Vibeke
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 171
    Age : 53
    Bosted : Nordland
    Points : 129
    Registration date : 22.11.2008

    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Vibeke Søn 18 Jan - 4:00

    y m m s

    BRAVO
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Søn 18 Jan - 4:13

    Vibeke skrev:y m m s

    BRAVO


    Enda godt at jeg kan frembringe smilet rundt munnen på noen Embarassed .

    Nå skal det også legges til at det ligger mer bak mine tanker om gule lys også da jeg leste en test i det ene Landrover World bladet mitt at gule headlights får sjåfør til å mye klarere kunne se enkelte detaljer som forsvinner ved hvitt lys.
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Virvar Tir 20 Jan - 18:49

    Hvitt lys eller gult er ok for meg - men noe jeg hater er disse blå lysene... de ødelegger jo sikten fullstendig når man møter dem... ubehagelige som fy!!

    Selv har jeg hvitt lys på bilen min, har ikke prøvd verken blå eller gule, men sant det at man ikke blir så blendet av gule lys som hvite! Går utfra at sikten er like bra med gule som hvite - ja, dere som har greie på dette Wink Smile Laughing
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Tor 22 Jan - 0:57

    Ja nå er jeg ikke noe student ved teknisk høyskole og har kun egne erfaringer å støtte meg til. og ut i fra de synes jeg helt klart at gult lys gungerer veldig bra. Vil nok kanskje påstå at det ved samme styrke taper noe i lengde på selve lyskjeglen. Nå har jeg kompensert for dette ved at pærene er noe sterkere enn de vanlige 60/55 watt pærene som biler i dag bruker.

    Sånn som mørke kjøring på veier hvor det ikke finnes noen form for lyskilder så mener jeg å tro at de gir en bedre kontrast på skygger og andre objekter som kanskje kan være litt vanskelige å skille fra hverandre med hvitt lys.

    Disse Xenon lysene (disse blå) som du snakker om er jeg heller ikke noen fan av å møte langs veien, men sitter du i en bil som har disse så ser du faktisk ganske mye bedre enn om du har noen av de tradisjonelle pærene innstallert. Grunnen er noek at de har en så spesiell farge og den intensiteten som de har gir en helt annen form for lyskjegle som igjen gjør at du får en kjegle som både blir bedre opplyst i tillegg til at den strekker seg lengre. Problemet er faktisk ikke på de biler som har dette originalt installert, men der hvor dette er montert inn etterpå. Da de ofte mangler det utstyret som faktisk er påkrevd for at slike lys skal kunne monteres, nemlig nivåregulering på bilen. Denne hjelper nemlig med å holde bilens lys i en eksakt lik vinkel i forhold til bakken uansett hvordan bilen er lastet osv. Så når dette mangler og den bilen blir lastet tungt bak eller har slitte dempere ja da får du lysene rett inn i øynene.
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Lør 24 Jan - 1:02

    Må bare, bare må ha det.......... nemlig disse deilige gule lysene som jeg bare blir mer og mer happy for at jeg har anskaffet meg. De er nemlig HELT RÅÅÅÅÅ hva gjelder sikt langs veien og jeg er ganske så alene om dette, i alle tilfeller den kombinasjonen jeg kjører med. To gule og to blå i front. Når det gjelder disse blå er dette ikke disse velkjente xenon som man ser på nyere biler, men noen svake parkeringslys som kun går for hva man kan kalle markeringslys.

    De gule lysene er virkelig noe utenom det vanlige og det er IKKE NOEN TVIL om at jeg skal kjøpe inn 2 stk pærer til av samme type så jeg vet at jeg kan få byttet til tilsvarende om disse skulle ryke i fremtiden. Grunnen er enkel, nemlig at de har en veldig INTENS gul farge sammenlignet med hva man ellers ser av gule lys på biler. De har en tendes til å kanskje kunne virke noe skitten eller gul/hvite eller noe der i den gaten..... Disse er nemlig gule som i GUL, noe som betyr at jeg er KUL......, måtte bare.....
    Virvar
    Virvar
    3Stjerner
    3Stjerner


    Female
    Antall Innlegg : 86
    Age : 50
    Bosted : plankebyen
    Points : 73
    Registration date : 24.12.2008

    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Virvar Lør 24 Jan - 19:40

    Takker for forklaringen ang xenon lys - blå lys - visste ingenting annet enn hvordan det er å møte biler med blå lys på veien... liker godt forklaringen. Ga meg et innblikk ang disse xenon lys som jeg overhodet ikke viste noe om... Takk for det bluesea!!

    Håper de gule lysene dine ikke slutter å virke på lenge, lenge.. selv om du har kjøpt ekstra pærer!!
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Gjest Søn 25 Jan - 0:45

    Det var kun hyggelig å kunne gi noe informasjon som kunne være av interesse, nå er jeg nok over middels bil interessert så derfor er det meg kun en glede når jeg får prate litt bil uten at dette plager de rundt meg.

    Hadde ikke blitt helt lei meg om sambis kanskje kunne hatt litt større interesse, men nå skal sant sies at de gangene jeg har spurt henne om hjelp til å "mekke" bil med mer, så har hun stilt opp.

    Sponsored content


    Gule pærer er anskaffet, endelig! Empty Re: Gule pærer er anskaffet, endelig!

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Fre 17 Mai - 7:31